ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΛΑ ΚΟΚΚΙΝΑ & ΜΠΛΕ. ΕΓΚΥΡΗ, ΜΑΧΗΤΙΚΗ, ΚΥΑΝΕΡΥΘΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑΤΙ Ο ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ 122 ΧΡΟΝΙΑ ΓΡΑΦΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ!

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Είµαι νεαρός αλλά ξέρω να επιβάλλοµαι

Συνέντευξη του Μίκαλε Στόρε στα ΝΕΑ και τον Κώστα Κοφινά.

Το περασµένο καλοκαίρι συµπλήρωσε τα 35 του χρόνια. Ο Μikael Stahre (Μίκαελ Στόρε), γεννηµένος στις 5 Ιουλίου του '75, είναι ο βενιαµίν των προπονητών της Σούπερ Λίγκας. Είναι ο προπονητής του Πανιωνίου, ο άνθρωπος που καλείται να αφήσει το στίγµα του σε µια οµάδα η οποία ψάχνεται τόσο στα αγωνιστικά όσο και στα διοικητικά (νέo Δ.Σ. υπό τον Γιώργο Κιντή). Η συνάντηση µε τον σουηδό προπονητή έγινε στο «Απήλιον». Στις εγκαταστάσεις του Πανιωνίου στο Κορωπί, σε µια αθλητική κυψέλη ντυµένη στα κυανέρυθρα.

Ενας Σουηδός µε ανεπτυγµένη αίσθηση του χιούµορ. Κοιτά µπροστά! Δηλώνει ηγέτης, αποφεύγει να µιλά για τη διαιτησία, περιγράφει την πορεία του από την παγωµένη Στοκχόλµη στην καυτή Αθήνα και προτιµά τον Μουρίνιο από τον Γκουαρντιόλα.

«Τι καιρός είναι αυτός... Τρελός. Τη µια ηµέρα ήλιος, την άλλη συννεφιά» είπε ο καστανόξανθος Στόρε µε το baby face. Και όλοι µαζί ο κ. Κιντής και ο Παύλος ο διερµηνέας για ακριβή µετάφραση από τα σουηδικά αναζητήσαµε την ασφάλεια µιας οµπρέλας για να αποφύγουµε τις δυνατές ακτίνες του ήλιου.

Πρώτες εντυπώσεις από την Ελλάδα και την οµάδα;

Εδώ έχω έρθει για να εργαστώ. Οι πρώτες ηµέρες είναι φυσιολογικό αυτό είναι παραγωγικές και γεµάτες ένταση. Επρεπε να γνωρίσω την οικογένεια της οµάδας. Οπως συµβαίνει µε όλες τις οικογένειες, όλα τα µέλη έχουν έναν καθορισµένο ρόλο. Η διοίκηση και οι παίκτες. Επρεπε να τα µάθω αυτά. Για µένα ήταν κάτι το νέο. Τώρα αρχίζουν σιγά σιγά να διαµορφώνονται οι εντυπώσεις µου από το ελληνικό ποδόσφαιρο και τη χώρα. Ξέρεις... Ζούµε σε µια γυάλα. Ετσι είναι η αθλητική ζωή, σταδιακά προσαρµόζοµαι και µαθαίνω την Ελλάδα και το κλίµα. Να πω όµως και το εξής: όλοι µου λένε πως οι Ελληνες είναι ενθουσιώδεις και αισιόδοξοι ως άνθρωποι. Αυτό είναι κάτι διαφορετικό από τη Σουηδία, αλλά κι εγώ δεν έχω ακριβώς τη νοοτροπία των Σουηδών. Μοιάζω περισσότερο µε άτοµο µεσογειακό.

Είστε, µε διαφορά, ο νεώτερος όλων στον χάρτη µε τους προπονητές της Λίγκας. Πώς το αντιµετωπίζετε; Πότε αποφασίσατε να ακολουθήσετε τον δρόµο της προπονητικής;

Το δυνατό µου σηµείο είναι πως καταλαβαίνω τα συν και τα πλην µου. Ετσι, νωρίς αντιλήφθηκα πως το ποδόσφαιρο δεν µπορεί να περιµένει πολλά από την καριέρα µου ως παίκτη. Το παραδέχθηκα άµεσα. Ετσι, φρόντισα να γίνω προπονητής και να ασχολούµαι µε µικρά παιδιά, από 14 ετών και άνω. Από τα 18 µου χρόνια είχα ουσιαστικά στραφεί στην προπονητική.

Πώς επιβάλλεστε στα αποδυτήρια; Είναι δύσκολο για κάποιον νέο να το πετύχει αυτό;

Είναι αλήθεια πως όταν άρχιζα την καριέρα µου το σκεφτόµουν όλο αυτό. Αν µπορώ, δηλαδή, να επιβάλλοµαι. Τώρα όµως όχι. Η δουλειά µου είναι προπονητής. Αρα, φυσιολογικό το θεωρώ να επιβάλλοµαι. Αν κάνεις καλή προπόνηση µετρά, τα άλλα δεν έχουν σηµασία. Γνωρίζω καλά πως δεν είµαι µεγάλος σε ηλικία για προπονητής αλλά µη σκεφθείς ότι κοιτάζω κάθε µέρα το διαβατήριό µου ώστε να βλέπω την ηλικία µου!

Οπως παραδεχθήκατε, δεν ήσασταν και ο καλύτερος παίκτης. Ενας µέτριος παίκτης µπορεί να γίνει καλός προπονητής;

Χρειάζεται ένας συνδυασµός. Οποιος είναι πολύ καλός µπορεί να γίνει και άξιος προπονητής. Πρέπει να υπάρχει και πάθος για τη δουλειά. Κάποια ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Οσον αφορά εµένα, πρέπει να βρω κάποια δικά µου και να τα εξελίξω, να τα αξιοποιήσω περισσότερο. Βλέπω τον εαυτό µου και καταλήγω πως είµαι ηγέτης!

Εχω ηγετικά χαρίσµατα. Παρακινώ τους ανθρώπους να πάνε προς µία κατεύθυνση και το βασικό στοιχείο είναι να πάµε µε επιτυχία. Το ηγετικό κοµµάτι έχει να κάνει µε τα χαρίσµατα του καθένα. Αν βέβαια κάποιος διαθέτει τα πάντα, τότε µπορεί να είναι προπονητής στη Ρεάλ Μαδρίτης ή ο... Θεός ο ίδιος! Βέβαια, είναι βασικό να κοιτάµε και τους συνεργάτες µας, να συµπληρώνει ο ένας τον άλλο. Το ποδόσφαιρο είναι οµαδικό.

Αρα, ο Μουρίνιο... Θεός ή µήπως Γκουαρντιόλα;

«Ο Γκουαρντιόλα είναι πολύ καλός, αλλά ο Μουρίνιο είναι ένας! Δεν συζητείται καν».

Και µε την ψήφο που έριξε στον πορτογάλο προπονητή, ολοκληρώθηκε η συνάντηση - γνωριµία µε τον Μikael Stahre. Του ευχηθήκαµε «Lucka till» (καλή επιτυχία) και αποχωρήσαµε από το Κορωπί. Την ίδια ώρα, ο Σουηδός έµπαινε φουριόζος στο γραφείο του για να τσεκάρει ξανά κάποιες λεπτοµέρειες. Εχοντας στόχο να µεγαλώσει τον Πανιώνιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου