ANTE λοιπόν σήμερα να το ρίξουμε στην ιστορία. Με αφορμή το πανό στο γήπεδο της Νέας Σμύρνης, που χαρακτήριζε την ΑΕΚ «ντροπή της προσφυγιάς». Με πρώτο και καλύτερο τον Χατζηχρήστο με την ιδιότητα του προέδρου της Ερασιτεχνικής να υπερασπίζεται τα ιερά και τα όσια της ΑΕΚ. Εχουμε και λέμε λοιπόν: Η προσφυγιά, σε ό,τι έχει να κάνει με την άλλη πλευρά του Αιγαίου, είναι συνυφασμένη με τους διωγμούς της Σμύρνης το 1922.
Καμιά σχέση με την Κωνσταντινούπολη. Από τη Σμύρνη και γενικότερα από τη Μικρά Ασία είχε εκδιωχθεί η συντριπτική πλειοψηφία του ενάμιση εκατομμυρίου Ελλήνων προσφύγων. Στην Κωνσταντινούπολη οι πρώτες επιθέσεις εναντίον των Ελλήνων έγιναν το 1955. Και το 1964 η μαζική εκδίωξη.
Καμιά σχέση δηλαδή με τις σφαγές και τον ξεριζωμό του 1922. Κι όταν μιλάμε για προσφυγιά, ιστορικά αυτή προσδιορίζεται στα γεγονότα του '22. Και στην ανταλλαγή των πληθυσμών στη συνέχεια με τη Συνθήκη της Λωζάννης το 1923, στην οποία συνθήκη δεν συμπεριλήφθηκαν οι Ελληνες της Κωνσταντινούπολης. Σε ανύποπτο χρόνο, μάλιστα, η ταπεινότητά μου είχε αναφερθεί επί του θέματος: Οτι ο Πανιώνιος δηλαδή είναι προσφυγικό σωματείο. Στη Μικρά Ασία ιδρύθηκε από Ελληνες και ήρθε στην Ελλάδα μαζί μ’ αυτούς. Τον επανίδρυσαν δηλαδή στη Νέα Σμύρνη. Οπως το ίδιο ακριβώς συνέβη με τον Απόλλωνα.
Μουσικός και αθλητικός σύλλογος των Ελλήνων της Σμύρνης. Που μεταφέρθηκε μαζί με τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Η Πέρα Κλουμπ ιδρύθηκε το 1890. Και το 1921-22 είχε πάρει το πρωτάθλημα στην Τουρκία στο ποδόσφαιρο. Καμιά σχέση λοιπόν η ΑΕΚ με την προσφυγιά του '22. Οπως καμιά σχέση ο ΠΑΟΚ. Ούτε στην Κωνσταντινούπολη υπήρχαν ΑΕΚ και ΠΑΟΚ.
Η ΑΕΚ και ο ΠΑΟΚ ιδρύθηκαν στην Ελλάδα από Ελληνες πρόσφυγες. Οπως ο Απόλλωνας της Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη από εκδιωχθέντες Ποντίους. Και η Νίκη στη Νέα Ιωνία του Βόλου ιδρύθηκε από πρόσφυγες. Δεν υπήρξε ποτέ Νίκη στη Μικρά Ασία. Ούτε είναι λοιπόν η ΑΕΚ προσφυγική ομάδα ούτε υπήρξε ποτέ. Και καμιά σχέση με την Κωνσταντινούπολη, που αναφέρεται στον τίτλο της. Πρόσφυγες ήταν αυτοί που την ίδρυσαν και η Κωνσταντινούπολη στον τίτλο της ομάδας ΑΕΚ ήταν το σημείο αναφοράς τους. Αντίθετα, Πανιώνιος και Απόλλωνας είναι ξεριζωμένα σωματεία.
Η ιστορία τους ξεκίνησε στην Ελλάδα
ΠΑΝΤΟΥ, σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν ομάδες που έχουν ιδρύσει έλληνες μετανάστες. Από την Αυστραλία μέχρι τη Νότια Αφρική. Εχουνε αυτές οι ομάδες ρίζες στην Ελλάδα; Ρίζες έχουν αυτοί που ίδρυσαν τον Ολυμπιακό Μελβούρνης και τον Μέγα Αλέξανδρο Γιοχάνεσμπουργκ. Θα μου πείτε τώρα, άλλο πρόσφυγας, άλλο μετανάστης, σωστό. Τεράστια η διαφορά. Η αναφορά όμως και η σχέση με την πατρίδα έχει να κάνει και στις δύο περιπτώσεις μόνο με τα πρόσωπα. Οχι με τις ομάδες που δημιούργησαν εκ των υστέρων. Ο δικέφαλος αετός (φωτό) για την ΑΕΚ και τον ΠΑΟΚ δεν προσδιορίζει τις ομάδες. Προσδιορίζει αυτούς που τις ίδρυσαν. Σαν ομάδες η ιστορία τους ξεκινάει ν’ αρχίζει και να γράφεται στην Ελλάδα.
Πες τα ρε μεγαλε μα τι σκατα μαθηματικα ειναι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμια σχεση αεκ και προσφυγια. Γι αυτο φωναζω κι εγω πως το να γραφουμε ντροπη της προσφυγιας τους αναγνωριζουμε ως προσφυγες, μεγα λαθος. Οπως επισης και να τους λεμε δραγουμανους του ποκ, δραγουμανοι της πολης ειναι. αυτοι δηλαδη οι τσατοι και οι ρουφιανοι που την καναν για ελλαδα πριν τον ξεριζωμο του 52 και του 64 γιατι τους το χαν σφυριξει με αποτελεσμα να ερθουν εδω φραγκατοι και καβατζωμενοι. απλως το παιζαν κηνυγημενοι που ποτε δεν ηταν ( οι ιδρυτες).
ΑΡΑ ειναι ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ολου του ελληνισμου ΟΥΣΤ!!!
Πολύ σωστό το άρθρο του Καίσαρη και αποδίδει την αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιά απορρία ρε αδέρφια. Γιατί είναι τσάτσοι και ντροπή της προσφυγιάς οι Αεκτζήδες. Το ότι μπήκαν στο ΠΟΚ δεν τους κάνει τσάτσους αλλά μέλη του. Όπως δηλαδή ο γαύρος και ο βάζελος. Γιατί είναι τσάτσοι? Επίσης το ότι συνασπίστηκαν για να ωφεληθούν είναι ντροπή? Εγώ προσωπικά δεν το βλέπω κακό, αλλιώς και τα 120 ενωμένα εργοστάσια θα έπρεπε να ντρέπονται και όχι να διαφημίζονται.
Ντροπή είναι να χρησιμοποιεί κάποιος ανήθικους τρόπους για να πετύχει τους στόχους του. Αυτό ανοίγει μία μεγάλη κουβέντα αλλά όταν η ηθική στο ποδόσφαιρο είναι ούτως η άλλως ιδιαίτερα ελαφριά, (σίγουρα η ομάδα μας διαφέρει από τις άλλες αλλά δεν πιστεύω ότι είμαστε και άσπηλοι) δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν είναι ντροπή.
Αν κάτι καταλαβαίνω λάθος, θα ήθελα κάποιος να μου το εξηγήσει.
Μετά από 20 και πλέον χρόνια επιβεβαιώνεται απόλυτα ένα κομμάτι που είχε γραφεί στην τότε Αθλητική Ηχώ, αν θυμάμαι καλά από τον Λ.Μ.Π, για τους πρόσφυγες Πανιώνιο και Απολλωνα. Είναι η δεύτερη φορά που διαβάζω κάτι ανάλογο από τον Καίσαρη, αν και ο Πάτρος Λινάρδος κατά κόρον τα έχει τονίσει όλα αυτά, αλλά κανένας δεν έχει δώσει την ανάλογη σημασία. Θυμηθείτε τι έχει γραφτεί για τον αείμνηστο Ηλία Μισαηλίδη και για όσα είχε τονίσει σε συζήτηση που πάλι είχε γραφτεί στην Αθλητική Ηχώ. Ναι, λοιπόν σύλλογοι της προσφυγιάς, του ξερριζωμού από τη Σμύρνη είναι οι Πανιώνιος και Απόλλωνας.Αυτά για να μην καπηλεύονται άλλοι την ιστορία, που δημιουργήθηκε με αίμα και δάκρυα. Με πόνο και σπαραγμό ψυχής.
ΑπάντησηΔιαγραφήH aek είναι μία ομάδα των Αθηνών όπως πολλές άλλες. Η διαφορά της με τις άλλες είναι το ΠΟΚ. Αποφάσισε δηλαδή η ηγεσία της κυρίας κατατρεγμένης τότε να αρνηθεί την ποδοσφαιρική ομοσπονδία και να κάνει πρωτάθλημα με το βαζελόγαυρο. Ξεχωριστό πρωτάθλημα. Χωρίς τα σωματεία της εποχής. Από τότε είναι και ευνοούμενη και κατατρεγμένη. Χριστόδουλος αεκτζής και Κουφοντίνας αεκτζής. Το μεγαλείο της Ελλάδος μαζί με τους αναρχικούς. Το έμβλημα του δικέφαλου αετού και της αυτοκρατορίας που ευαγγελίζονται τους προδίδει. Τέλος στο παραμύθι αεκ που μας κλέβει οπαδούς και παίκτες. Διέλυσαν τον Απόλλωνα και το Φωστήρα. Εμείς είμαστε Πανιώνιοι και σκαμπάζουμε από γεωγραφία. Η Ανατολική Θράκη είναι σε διαφορετικό σημείο υου χάρτη από τη Μικρασία. Γαμώ τη στοα Λουξ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να μη θεωρούμε την αεκ προσφυγικό σωματείο είναι γελοίο. Την υποστήριξαν οι πρόσφυγες για δεκαετίες, όταν η δική μας ομάδα δυστυχώς δεν είχε καταφέρει να έχει ποδοσφαιρικό τμήμα. Η αεκ δεν είναι σωματείο - πρόσφυγας (δεν ήρθε στην Ελλάδα το 22), αλλά είναι προσφυγικό σωματείο, όπως όλα εκείνα που ίδρυσαν στην Ελλάδα οι πρόσφυγες. Επίσης, το Πέρα Κλουμπ υπάρχει αυτούσιο στην Ελλάδα (στο Φάληρο, όπως και τα Ταταύλα) και καλώς ή κακώς δεν έχει πάρει ποτέ πρωτάθλημα στην Τουρκία. Άλλωστε οι Έλληνες της πόλης συμμετείχαν κανονικά στις ομάδες της (π.χ. ο Απόστολος Νικολαϊδης στη Φενέρ κλπ.). Πολύ μέτρια η ιστορική τεμκηρίωση του άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως ο διαγωνισμός προσφυγοφροσύνης είναι τουλάχιστον ασέβεια προς εκείνους που πραγματικά υπέφεραν τότε.
ΟΧΙ ΑΛΛΑ VIDEO ΣΤΑ ΜΑΤΡΙΧ ΤΟΥ ΟΑΚΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΣΜΥΡΝΙΟΥΣ ΝΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΔΙΩΧΜΕΝΟΙ ΑΠ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΑΛΑΔΕΣ..Κ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά έχουμε πέσει πολύ χαμηλά. Ακόμα και να επαναφέρουμε παλαιές ίντριγκες ανεγκέφαλων για ρόλο οπαδικού αναγνώσματος. Ο Πανιώνιος δεν έχει ανάγκη να πολεμάει την ΑΕΚ για να είναι μεγάλος, και αυτοί που το κάνουν αυτό (βλέπε συντάκτης άρθρου) υποτιμούν όσους Πανιώνιους σέβονται τον εαυτό τους και την ιστορία του Συλλόγου μας. Τελικά η εφημερίδα θέλει φύλα και ύλη για να γεμίσει ...
ΑπάντησηΔιαγραφήpanionios panionios!!!!!!!!!!!!!!!!! tipota allo
ΑπάντησηΔιαγραφήstamatis
Ανώνυμε (6:56) το άρθρο είναι του καίσαρη. Δεν εχει σχέση με τον ΠΚ. Είναι μια καλή απάντηση. Αν εσένα δεν σε απασχολεί η παραχάραξη της ιστορίας, το να πω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρισυ δεν ήταν που μου έγραφες στο blog ρε συ Μάκη, ότι Καίσαρης, πατήρ κι υιός, είναι γνωστοί ΑΝΤΙ-ΠΑΝΙΩΝΙΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι συνέβη εφέτος και κοπυπάσταρες το άρθρο του! Επειδής μας βολεύει τώρα;
Ενώ αυτά που έλεγε πέρισυ [γιά την εκδίωξη του Λίνε, δεν μας βόλευαν;
Αγαπητε μου Μακ προφανώς και δεν άλλαξα γνώμη. Ο Καίσαρης έγραψε ένα αντικειμενικά & ιστορικά σωστό κείμενο το οποίο αναδημοσιευω, όπως θα έκανα με κάθε άλλο δημοσιογραφο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκης